Camperen bij Agriturismo Nonna Stella in Toscane: hier zijn wij op vakantie

Zoals ik eerder deze week al schreef was ik er door alle rompslomp nog niet eens aan toegekomen om koffers in te pakken. Het vakantiegevoel was ver te zoeken. Bovendien maakte ik mijn website stuk omdat ik nog even snel iets wilde fixen.  Mocht je dus overal rare codes gezien hebben: it was me!

Inmiddels is alles weer zoals het hoort en zijn we veilig aangekomen op de camping. De eerste twee dagen was ik doodop want we reden het hele eind (1230 km) in een keer.

Op vakantie met de vouwwagen

Inmiddels is het vakantiegevoel wel tevoorschijn gekomen net zoals onze oude vertrouwde vintage vouwwagen. Ik schreef hier eerder al eens over. Dat ik kamperen geen vakantie vind. Maar heel misschien is het zo dat ik een beetje aan het bijdraaien ben. Vooral omdat de kinderen het zo naar hun zin hebben op de camping. En mama dan lekker voor de vouwwagen wijntjes kan drinken met Italiaanse hapjes. Al is een cocktailbar met daarachter een zongebruinde Marcello of Ricardo nog steeds geen overbodige luxe

De camping waar we dit jaar naartoe gaan stond al heel erg lang op mijn lijstje. Helaas kwam het er maar niet van en vorig jaar was het met een baby gewoon te ver. Al was het nu ook wel een hele beproeving met drie kinderen in de auto. Gelukkig reden we ‘s nachts. Dat hele pokke end naar Toscane. Geen idee wat ons bezielde, but we nailed it! Veel koffie en op tijd stoppen is het antwoord.  Bovendien wisselden we elkaar af en ook al vond ik dat rete spannend (ik piste zowat in mijn broek)  reed ik toch een heel eind door Zuid Duitsland en Italië.

Waar zijn we

De titel heeft deze hele blog al verklapt: we zijn bij camping Nonna Stella in Toscane. In Bibbona om precies te zijn. Vlakbij de Toscaanse kust. Nonna stella was de enige ‘’kleine camping’’ die me leuk leek, nog niet vol zat en redelijk dichtbij de kust ligt. Op een specifieke camping in de Marken na dan. Maar die verklap ik niet want je raadt het al: Ik ga er nog een blog over schrijven. Moet je dan altijd over alles schrijven? Ja, dat moet.

Nonna Stella is een Agri turismo. Wat niets anders betekend dan een boerderij met camping. Kamperen bij de boer dus. Iets wat ik altijd al eens had willen doen. Hoewel het een kleine camping is met 20 plekken, betekend dat niet dat er geen drol te beleven is. Er is onder andere een speeltuintje, voetbal- en volleybaleld, een zwembad met peuterbadje, dieren, onwijs veel ruimte, een gigantische moestuin, fietsen om te huren en last but not least: Wi-fi! (Hoera!) Deze blog werd zelfs mede mogelijk gemaakt dankzij die Wi-fi.) Bovendien kun je ook nog een hapje mee eten op de camping. Mocht je wat meer luxe willen: er zijn ook safaritenten, sta caravans of een appartementje dat je kunt huren.

Ligging

Ook over de ligging van Nonna Stella  mag absoluut niet geklaagd worden. Het ligt slechts 4 km van het strand dus dat is prima te doen met de auto en zelfs op de fiets, Ik vind strand vlakbij een camping zo ontzettend fijn. Dat is iets wat ik vorig jaar echt gemist heb in de Auvergne.

Daarnaast liggen de steden Pisa en Lucca niet al te ver weg. Misschien heb je op Instagram al gezien dat ik in Pisa was.Komende of volgende week staat Lucca op de planning!

Hoewel het bezoek aan steden voor de twee jongste kinderen vaak erg saai is, kunnen we ze omkopen met heel veel Italiaanse ijsjes zodat we ook nog wat sightseeing kunnen doen.

Tot nu toe ben ik ontzettend positief over de camping en als ik terug ben zal ik een uitgebreid verslag schrijven over alles dat er hier en in de buurt te beleven is. Tot die tijd zullen er af en toe wat zomerse blogjes verschijnen. Iedereen nog, en alvast een fijne zomervakantie!

Arrivederci!

Hoe ziet jouw ideale vakantie eruit?

P.S. op instagram @juliaflynn.nl vind je genoeg sfeerbeelden 😉

P.P.S.

Mijn vader is inmiddels thuis en gaat snel beginnen met revalideren. (dat geeft héél veel rust)

Dit is ook leuk

door
Mama van 3 schurken(0,5&7) Verpleegkundige, guilty of pleasures. Houdt niet van strijken maar wel van schrijven op haar blog.
Vorige post Volgende post

Hottest comment thread
5 Comment authors
LianneDaeneliaroelinaדי מריוRomy Recent comment authors

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Subscribe
Abonneren op
Lianne
Gast

Klinkt heerlijk! Geniet er lekker van!

Daenelia

Nee, nee, niet Pisa: ga naar Siena. Veel leuker. Plus lekkere koekjes. Nee, echt, ik ben niet geobsedeerd. Maar die koekjes zijn voor mij bijna een reden om vanmiddag nog op de trein te stappen en in 16 uur of zo naar Siena te gaan. Siena ligt dicht bij Pisa. Ga naar Siena. Koekjes, ik heb er al over geschreven.

roelina
Gast

heb t meteen ff gegoogled. dat zier er mooi uit zeg. Misschien ook wel eens at voor ons. Wij zijn gek op italie.

די מריו

Geniet van je vakantie.

Love As Always
Di Mario

Romy
Gast

Oh, ik ben jaloers! Jaren geleden waren wij eens als stel in Toscane en wat hebben we genoten. Die dorpjes zijn stuk voor stuk geweldig en ik denk dat we de kleuter ook enorm veel plezier zouden doen met k(r)amperen. Misschien volgend jaar…